Text Size

„ALSÓPÁHOK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00141 azanosító számú projekt bemutatása

 

„ALSÓPÁHOK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ

CSATLAKOZÁSA” című KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00141 azanosító számú projekt bemutatása

Az ASP szakrendszerhez történő csatlakozással cél a közigazgatás minőségi színvonalemelése az adminisztratív terhek komplex csökkentése, azátláthatóság növelése. Az ASP szolgáltatás technológiailag és gazdaságilag is kedvező megoldást jelent számunkra, ezáltal a feladatainkat széles

körben támogató, integrált alkalmazásokhoz juthatunk hozzá. A jelenleginél gazdaságosabb, hatékonyabb és biztonságosabb az ASP technológia

alkalmazása. A Közös Önkormányzati hivatal szervezetileg székhely és kirendeltség szinten 10 főt foglalkoztat. Ebből a jegyző és 5 fő köztisztviselő

Alsópáhokon, az aljegyző és 3 fő köztisztviselő a zalavári kirendeltségen látja el feladatait. A hivatal SZMSZ-e szerint összesen 3 fő igazgatási-, 2 fő

költségvetési-, 2 fő adóügyi és 1 fő településfejlesztési munkatárat érint jelen projekt. Az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli

megoldások bevezetése révén célcsoportnak tekinthetők egyrészt a végfelhasználók, az állampolgárok, másrészt a rendszer alkalmazói, az

önkormányzat érintett munkatársai. A rendszerépítés során megkülönböztetjük az önkormányzati felhasználókat és a szakrendszeri felhasználókat. A

rendszercsatlakozás lényege, hogy az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő

szakrendszerét használja. A meglévő infrastruktúra összesen 1 db szervert, ahhoz kapcsolódó kiegészítő eszközt (szünetmentes táp, háttértárak,

hálózati és kliens oldali elemek) tartalmaz, de a szerverek felépítése mind a hardverkonfigurációt, mind pedig az alkalmazott szoftverkörnyezetet

(operációs rendszer, adatbáziskezelő stb.) tekintve heterogén. Alsópáhok Község Önkormányzat rendelkezésére álló, jelenleg üzemelő rendszer, az

alábbi infrastruktúra-elemekre épül: • 1db szerverszámítógép; • 10 db asztali munkaállomás monitorral (ezek nagy része helyi hálózaton keresztül a

szerverekhez kapcsolódó kliens); • 8 db, különböző típusú nyomtató; • 2 db multifunkciós nyomtató • helyi hálózat; • helyi, vezeték nélküli WLAN

hálózat Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek: 1. Szakmai tevékenységek - Az ASP központhoz történő

csatlakozáshoz szükséges infrastrukturális feltételek megteremtéséhez és a hatékony működéséhez elengedhetetlen, az ASP Korm. rendeletben

foglalt minimum kritériumokat teljesítő eszközök és szoftverek beszerzése üzembe helyezéssel együtt, - Működésfejlesztés és szabályozási keretek

kialakítása. Ennek keretében a folyamat átalakítási feladatok felmérése, új szabályzatok megalkotása, a meglévő szabályzatok áttekintése,

módosítása. Minimális elvárás az IT biztonsági szabályzat, az Iratkezelési szabályzat és Adatvédelmi Szabályzat elkészítése, illetve módosítása. A

folyamatok átalakítása, felülvizsgálata során esélyegyenlőségi felmérés, hatáselemzés készítése. - Önkormányzati szakrendszerek

adatminőségének javítása, migrációja, melynek keretében adattisztítási terv, adattisztítási jelentés és migrációs jegyzőkönyv készül. - Oktatásokon

történő részvétel biztosítása a hivatali dolgozók 100%-a részére. - Az ASP szolgáltatáshoz történő csatlakozás során a számunkra kialakításra kerülő

szolgáltatások működésének tesztelése, a migrált és átadott adatok ellenőrzése, melynek keretében tesztelésijegyzőkönyv készül. - Infokommunikációs akadálymentesítés. 2. Projektmenedzsment feladatok ellátása a projekt megvalósítási szakaszában. 3.

Horizontális követelmények teljesítése. 4. Kötelező tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása, összhangban a Kedvezményezettek Tájékoztatási

Kötelezettsége Útmutatóban (KTK 2020) foglaltakkal. Az önkormányzat külső és belső erőforrással valósítja meg a projektet. Ahol lehetőség van rá a

belső erőforrásainkat hasznosítjuk. Alsópáhok Község Önkormányzat - a projekt minden szakaszában betartja a projektre vonatkozó

környezetvédelmi és esélyegyenlőségi jogszabályokat. A beruházás során keletkezett környezeti kárt és az esélyegyenlőség szempontjából

jogszabályba ütköző nem-megfelelőséget legkésőbb a projekt megvalósítása során megszüntetjük, - a fejlesztéshez kapcsolódó nyilvános

eseményeken, kommunikációjában viselkedésében nem közvetít szegregációt, csökkenti a csoportokra vonatkozó meglévő előítéleteket, - a projekt

minden elemében, a lehetőségekhez mérten esélytudatosságot fejez. Elvárt eredmények: - Megújításra kerül a hivatal teljes informatikai

eszközállománya, alkalmassá téve a munkaállomásokat, a perifériákat és a hálózatot az ASP rendszer használatára - 10 köztisztviselő oktatása

megvalósul, minden dolgozónk az elvárt színvonalon érti és kezeli a rendszert - Megvalósul a biztonságos hivatali adatkezelés és felgyorsul az

adatszolgáltatás - az újonnan készített, illetve módosított szabályzatoknak alkalmasnak kell lenniük a jogi szabályozók betartására és betartatására -

az ügyvitel szervezési feladatok során célként kezeljük a papírfelhasználás jelentős csökkentését

EU PROJEKTEK

Kolping Hotel

Eseménynaptár

Augusztus 2022
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Ha többet akar megtudni, kérjük olvassa el adatvédelmi tájékoztatónkat.

  Elfogadom a sütik használatát.